czwartek, 30 października 2014

Powody, dla których nie poprę Stradomskiego na burmistrza.

     Oto historia jakich mało. Dawid Herbut kandydat na burmistrza Miasta Kalwaria Zebrzydowska tak oto przewidział przyszłość swojego obecnego konkurenta Zbigniewa Stradomskiego! Jeżeli tak trafnie będzie z kolejnymi Jego decyzjami to o przyszłość Gminy możemy byc spokojni, a ten bałagan po obecnym włodarzu w końcu ktoś posprząta. Jednak tym razem wiadomo kto jest za to odpowiedzialny pytanie czy pan Stradomski odpowie za swe czyny przed właściwymi organami Państwa? Oto artykuł z bloga prowadzonego przez Dawida Herbuta. Gratulujemy intuicji oraz odwagi.


Powody, dla których nie poprę Stradomskiego na burmistrza.


sobota, 13 listopada 2010 10:47




          Wybór człowieka na stanowisko burmistrza jest wyborem odpowiedzialnym, więc decyzji w tym zakresie nie można podejmować pochopnie.



Podstawowym błędem wymienionego kontrkandydata jest to, że nie ujawnił on swoich planów startu na ten urząd dużo wcześniej. Podjęcie takiej decyzji raptem na miesiąc przed wyborami nie daje mi mieszkańcowi gminy Kalwaria gwarancji, że jest to decyzja głęboko przemyślana.

Moje zdanie jest takie, że osobą sprawującą tak ważny urząd winna zostać osoba sprawująca wcześniej jakąkolwiek funkcję w organach samorządu.



Jako, że swoich decyzji nie staram się podejmować zbyt pochopnie postanowiłem się dokładnie zapoznać z programem, jaki prezentuje kandydat na burmistrza Zbigniew Stradomski.



Poniżej chciałbym przedstawić swoją chłodną analizę programu Zbigniewa Stradomskiego zaczerpniętą z jego ulotki oraz strony Internetowej.

Poniżej zacytuję nurtujące mnie zagadnienia..



1.cyt. „Władze kalwaryjskie gminy po prostu przespały okres transformacji, nie wykorzystały olbrzymiej szansy rozwoju”



moje pytanie:

Skoro Pan Stradomski twierdzi, że przespano okres transformacji, to jak zamierza ten proces cofnąć i pozyskiwać środki z UE do 2013 roku?



2. cyt. „Inną sprawą jest bardzo wysoka cena wody. To jedno z podstawowych dóbr musi być znacznie tańsze”



moje pytanie:

Jak zamierza znacznie obniżyć koszty wody nie myśląc o alternatywnym źródle poboru wody?”



3. cyt. „Pilnego rozwiązania wymaga sprawa śmieci. Jeżeli kara, jaka grozi naszej gminie za nielegalne wysypisko będzie nałożona przez Urząd Marszałkowski, to przez wiele lat będzie to dla gminy bardzo duże, wręcz bolesne obciążenie finansowe.”



moje pytanie:

Jak Pan Stradomski swoją osobą zagwarantuje, że Urząd Marszałkowski nie nałoży kary?”



Jasno należy tutaj stwierdzić, że Kalwaria jak na razie żadnej kary nie będzie płacić, gdyż obecny burmistrz i urzędnicy skutecznie unieważnili w sądzie decyzję o jej nałożeniu.

Nowa kara jeżeli będzie naliczona ( w co wątpię bo okres wyborczy ) to będzie miała raczej symboliczny charakter, bo wysypisko jest zamknięte, a okres za jaki może być naliczona z każdym dniem się przedawnia



Dlatego nie można straszyć fikcyjnymi karami mieszkańców.



4. cyt. „Przy szkołach brakuje sal gimnastycznych natomiast przedszkola są niedoinwestowanie.”



moje pytanie:

W jakim czasie planuje pan wybudować sale i która ze szkół będzie pierwszą przy której taka sala powstanie?”,

Czy problemem są niedoinwestowanie przedszkola czy może brak przedszkoli publicznych?”



5. cyt. „Bezpłatny Internet, bowiem to przysłowiowe okno na świat. Są skuteczne metody pozyskania funduszy na ten cel. (…) Stanowczo twierdzę, że Kalwaria Zebrzydowska również powinna jak najszybciej postarać się, aby każdy miał bezpłatne łącze w swoim domu, mieszkaniu”



moje pytanie:

Jak pan chce tego dokonać, skąd pan na ten, cel weźmie tak duże środki?”

W jakim czasie planuje pan uzyskać zgodę dla gminy na świadczenie usług prowiderskich?”

Czy wie pan, jakie to za sobą niesie zagrożenia?”



Obecnie UE nie oferuje żadnego programu pozwalającego sfinansować tak kosztownych inwestycji – ostatnim był 8,4 POI tzw. „Ósma mila”.

Co do zagrożeń.

Jak myśli pan dlaczego, każdy prywatny użytkownik Internetu, firma nie udostępnia go na zewnątrz tylko stosuje zabezpieczenia ?



Podpowiem:

Przestępczość Internetowa.

Niech się Pan zastanowi dlaczego takie autorytety jak dyrektorzy szkół - Barbara Pająk, Piotr Janusiewicz nie udostępniają bezpłatnie mieszkańcom Internetu ze swoich szkół?

Przecież to proste wystarczy postawić nadajnik na szkole.

Może nie robią tego, bo doskonale zdają sobie sprawę, jaka spada na nich odpowiedzialność i zagrożenia.



Na spotkaniu z młodzieżą trzeba było zaproponować, aby każdy z młodych udostępnił na zewnątrz swój domowy Internet. Ciekawy jestem, jaka była by ich reakcja.



6. cyt. „Zorganizowanie zajęć na basenie w ramach lekcji wychowania fizycznego”



moje pytanie:

Jak pan chce tego dokonać skoro nie ma basenu w Kalwarii i jej pobliżu ?”



Nie wiem czy pan wie, ale obecnie jest prowadzona pozalekcyjna nauka pływania, a dzieci dojeżdżają autobusem szkolnym do Wadowic.



7. cyt. „Zadbam o zdrowie – systematyczne badania stomatologiczne i wad postawy, w ślad za tym gimnastyka korekcyjna”



moje pytanie:

W jaki sposób Pan planuje to przeprowadzić i czy jest pan w stanie pozyskać na ten cel środki z Narodowego Funduszu Zdrowia?”



8. cyt. „W każdej szkole dla każdego dziecka gorący posiłek”



O ile mi wiadomo, to w szkołach są stołówki i dzieci mają możliwość spożywania posiłków.



9. cyt. „Przede wszystkim postaram się o utworzenie w naszej gminie, Kalwaria Zebrzydowska strefy ekonomicznej.”



Moje pytanie:

Jak pan chce tego dokonać, chodzi mi o spełnienie wymagań ustawy o Specjalnych Strefach Ekonomicznych  i gdzie pan znajdzie teren w gminie pod taką strefę?”



Z tego, co mi jest wiadome to gmina Kalwaria nie dysponuje odpowiednim terenem pod utworzenie takiej strefy.



10. cyt. „Tracimy cenny czas, którego zostało niewiele, bowiem w roku 2013 kończy się obecny okres pomocy unijnej. Toteż najbliższe trzy lata muszą być maksymalnie wykorzystane, a w mojej ekipie będą kompetentni ludzie opracowujący dobre projekty.



Moje pytanie:

Jacy to kompetentni ludzie są w pańskiej ekipie, którzy będą zajmować się projektami unijnymi?”



Z całym szacunkiem, ale nie dopatrzyłem się w pańskiej ekipie specjalistów ds. opracowywania projektów unijnych. Pańska ekipa składa się w większości z grona pedagogicznego. Wydaje mi się, że w rządzeniu nie o to chodzi, aby z gminy robić drugą szkołę.



Ostatnim pytaniem, które mnie nurtuje w związku z tym, co pan powiedział na spotkaniu i prezentuje w ulotce jest poniższe:

Nauczycielem planował pan być tylko przez rok. Z ulotki możemy dowiedzieć się, że dyrektorem Gimnazjum nr 2 w Wadowicach był pan też tylko kilka miesięcy.



Jak długo pan zamierza i planuje rządzić naszą gminą jako burmistrz?



Proszę mi wybaczyć, ale dla mnie jako wyborcy twardo stąpającemu po ziemi nie wydał się Pan jako kandydat na urząd burmistrza wiarygodny w swoim programie.



Bardzo mi zależy na rozwoju gminy Kalwaria, a Pan na stanowisku burmistrza niestety tego mi jako mieszkańcowi nie gwarantuje.



Moim zdaniem nie można obniżać cen wody, budować hal sportowych, inwestować, rozwijać i modernizować jednocześnie obniżając dochody budżetowe czyli podatki.



Panu życzę wszystkiego najlepszego jak pan te w/w zadania chce robić oszczędzając w administracji.



Być może moja ocena, co do Pańskiej osoby jest błędna, ale takie jest moje zdanie do którego mam prawo.


Jak widać wszystkie obietnice Z. Stradomskiego to czcze gadanie i kłamstwa. Na szczęście nastąpił kres tego blamażu Gminy. 
W kolejnym materiale wrócimy do ulotki Zbigniewa Stradomskiego wydanej 4 lata temu tuż przed wyborami. Będzie się z czego śmiać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz