czwartek, 16 stycznia 2014

ILE POWINNIŚMY PŁACIĆ ZA ŚMIECI? KTO ZARABIA , KTO TRACI I DLACZEGO TAK DUŻO?

W naszej Gminie mieszka 19.492 osoby. Zgłoszonych w deklaracjach ,płacących tzw „podatek śmieciowy” jest 17.491 osób.
Przetarg wygrała Firma KALTEKS oferując najniższe cenę – 1.577 000 zł.

Okres umowy z Urzędem to 18 miesięcy /II półrocze 2013 rok oraz cały 2014 rok/

W II-półroczu 2013 roku na Konto Urzędu od wszystkich /osoby fizyczne i prawne/ wpłynęła suma ok. 722.000 zł z tytułu opłat za śmieci komunalne /dane uzyskane w dniu 14.01.2014 r/
Trzeba zaznaczyć, że wielu mieszkańców na ten dzień zalega z płatnością jeszcze z roku 2013 w różnej wysokości, z różnych przyczyn – a jedną z nich jest jak się okaże w dalszej części, zbyt wygórowana stawka.

Ważna Informacja – zgodnie z obowiązującym przepisem Burmistrz ogłaszając przetarg na inwestycję musiał zabezpieczyć na ten cel środki finansowe. Zgodnie z informacją posiadaną z Urzędu Miasta wysokość tego zabezpieczenia to kwota - 2 600 000 zł i było to w budżecie roku 2013.

Pytanie – co stało się z różnicą – niebagatelną bo aż 1.023.000 zł – gdzie – na jaki cel została przeksięgowana ?

Mając powyższe dane można pokusić się o obliczenie ile Mieszkaniec naszej Gminy powinien płacić ?

Kolejną ważną informacją jest fakt niepodważalny i niezbywalny – Ustawa mówi, że Gmina nie może na śmieciach zarabiać – ale może dopłacać w swej powiedzmy „dobroci”.

Liczymy więc... !

722.000 zł /dochód w II pól. 2013r/ x 3 / bo 3-półrocza wg przetargu/ = 2.166.000 zł /dochód w okresie trwania umowy przy nie zmienionej stawce/

Już się stało – Urząd zarobił i to dużo.

Za II półrocze zgodnie z umową Urząd płaci 525.000 zł. Idąc dalej tym tokiem rozumowania zgodnie z faktami, Urząd zarobił na śmieciach tylko w II półroczu 196 333 zł

Elementem, który powinien między innymi zmniejszyć opłaty jest fakt że dokonując wpłat w II półroczu 2013 Mieszkańcy Gminy dokonali znacznej nadpłaty, co powinno być skorygowane na naszą korzyść już dawno – już po I-kwartale 2013 roku.

Idąc dalej w swych obliczeniach:

Jeśli od kwoty 1.577.000 zł/umowa przetarg/ odejmiemy 722.000 zł /wpłaty II półrocze 2013 r./ pozostanie 855.000 zł do „rozbicia” między wszystkich płatników „podatku śmieciowego” w roku bieżącym 2014.

Przykład :

1.577.000 – 722.000 = 855.000 zł /zobowiązanie na rok 2014
855.000 : 17.491 /osoby fizyczne bez osób prawnych/ = 48.88 zł /opłata roczna na osobę/
48.88 zł : 12 /rok/ = 4.07 zł miesięcznie od osoby !

UWAGA kwota ta jest zawyżona, obliczenia powyższe ulegną zmianie ponieważ wyliczenia nie zawierają danych o osobach prawnych. Jeśli uwzględnić ten element to przypuszczalnie kwota 4.07 zł spadnie do około 2 zł !


1 komentarz:

  1. Nepotyzm w tej gminie to już plaga. Poza Urzędem ta choroba trawi min. Ośrodek Zdrowia.
    Zatrudnienie tam znalazły "córki,matki i kochanki". Gdzie i kiedy były nabory? Ale jak to już w zwyczaju tej Gminy i Polski Służba bardziej chora od pacjenta. Szkoda ze zasobność w pieniądze taka różna. Pacjent goły i mało wesoły a służba - sami wiecie.

    Pozostałe agendy podległe "mściwemu księciuniowi" też zasilane "pociotkami" synusiami i Bóg jeden tylko wie jakimi "personami".

    Popatrzcie jak ogromnie rozbudowano MOPS - teraz juz urzędują na pięterku. Żeby było śmieszniej to ten Ośrodek powstał chyba nie dla takich celów - choć mogę się mylić.

    Po tych dziwnych zatrudnieniach dokonanych przez po kier. Pasternaka i jego o dziwo zastępcy Romańczyka ciekawe jaki teraz mamy kontrakt. Ile kasy spłynie i jak ją wykorzystają ? Mam nadzieję że nie na podwyżki i nagrody ?


    Za czasów rządu tej "pary"burmistrzów" których wspomaga cały sztab doradców, administracja rozrosła się jak rak na zdrowym ciele tylko że społecznym. Płacimy jak za woły za byle jakie usługi albo inaczej za żadne usługi - teraz to prywatny folwark - tylko wielu jeszcze o tym nie wie.

    OdpowiedzUsuń