Od wielu już miesięcy Mieszkańcy
Gminy są mocno poirytowani działaniami burmistrza Zbigniewa
Stradomskiego szczególnie w kontekście remontu przystanku
autobusowego. Już sam fakt wydatkowania przeszło 500.000 złotych
na remont tego obiektu, a raczej imitację dworca autobusowego to
gruba przesada, a w dobie kryzysu ekonomicznego i niestabilnej
sytuacji finansowej Gminy, co niejednokrotnie potwierdzała także
Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie stwarza pole do zastanowienia
się jakie są priorytety włodarza w obecnej kadencji.
Patrząc na
całokształt dorobku inwestycyjnego Z. Stradomskiego, a raczej tylko
odcinania kuponów inwestycyjnych zostawionych po poprzednim
samorządzie dochodzimy do wniosku, że obecnie nam panujący
burmistrz działa chaotycznie, bez wyraźnej koncepcji i strategii
przewidzianej nawet na jego kadencję, zaciągając kolejne kredyty i
pożyczki w imię kaprysów jego oraz Haliny Cimer. Dobitnie
potwierdza to remont przystanku PKS w Kalwarii Zebrzydowskie, który
miał stać się wizytówką Gminy, a w międzyczasie stał się, ale
niestety siedzibą Gazety Polskiej? Koszt remontu tylko w 2013 roku
przekroczył pół miliona złotych, a jeśli dodamy do tego te
kilkaset tysięcy z poprzednich lat oraz ewentualny proces z sąsiadem
owego przystanku w sprawie naruszenia jego prywatnej własności to
otrzymamy pokaźną sumę za która samorząd mógłby dokonać o
wiele więcej, jeżeli tylko kto inny byłby burmistrzem. Na chwilę
obecną mamy zadaszoną wiatę niczym garaż dla trabanta, a
podróżujący wciąż są narażeni na ciężkie warunki
atmosferyczne natomiast Mieszkańcy na ironiczne uwagi.
Ostatnio szczególną uwagę na dworzec
PKS a właściwie tylko na jego podłoże (wysepki) zwrócił jeden z
Mieszkańców zwłaszcza na wymienioną kostkę brukową, którą
najprawdopodobniej wymieniono niepotrzebnie, a teraz składowana jest
na prywatnej działce nie kogo innego jak Przewodniczącego Zarządu
Osiedla nr 1 Pana Tadeusza Steli. Szczegółową listę pytań w tej
sprawie prezentujemy poniżej, a jak tylko do redakcji naszego
portalu trafią wyjaśnienia burmistrza, niezwłocznie przedstawimy
je Państwu i poddamy szczegółowej analizie. Jeżeli Państwo
również mają sprawy związane z naszą małą ojczyzny to
zapraszamy i zachęcamy do podzielenia się tym z nami, a my dołożymy
wszelkich starań, aby nurtujące wszystkich niejasności zostały
jak najszybciej przedstawione opinii publicznej. Mogą nas Państwo
również znaleźć na stronie Facebooka z profilem Cedron Newsik.
Burmistrz Miasta
Kalwaria Zebrzydowska
Zbigniew Stradomski
W związku z „krążącą”
informacją – jakoby wymiana kostki brukowej /wysepki dla
pasażerów jako zamówienie uzupełniające/ na terenie Przystanku
PKS w Kalwarii Zebrzydowskiej przy ulicy Krakowskiej kosztowała
podatnika blisko 50 tysięcy złotych pytam zgodnie z przysługującym
mi Prawem :
- proszę o podanie faktycznych kosztów
wymiany kostki na wszystkich wysepkach dla pasażerów, a także
kosztów dotychczas poniesionych na wymianę tych już wykonanych
/łącznie 4 wysepki w tym jedna przy samej ulicy Krakowska/.
- w jakim okresie /proszę podać
dokładną datę/ została położona kostka która został
zdemontowana i złożona na działce Pana Przewodniczącego Zarządu
Osiedla nr 1 Tadeusza Stela? Proszę o udostępnienie stosownych
materiałów i podanie ile podatnika kosztowało zamontowanie kilka
lat temu obecnie zdemontowanej kostki / okres „poprzedniej ekipy
rządzącej”/ ?
- proszę o udostępnienie stosownych
dokumentów na jakiej podstawie została złożona w/w zdemontowana
kostka wraz z materiałem drenażowym na prywatnej posesji ? Czy jest
naliczana jakakolwiek opłata za magazynowanie w/w kostki na
prywatnej posesji i czy poprawne jest magazynowanie majątku Gminnego
na prywatnej posesji ?
- jakie przeznaczenie będzie miała
w/w zdemontowana kostka?
- z informacji uzyskanej od kier.
referatu Inwestycji Pana Stanisława Kosek dowiedziałam się że w/w
kostka była mocno zniszczona. Kto i na jakiej podstawie /ekspertyza/
ustalił stopień zniszczenia kostki położonej kilka lat temu, a co
istotne w miejscu gdzie narażona jest na zniszczenie poprzez
chodzenie pasażerów -obuwiem - proszę o udostępnienie
dokumentacji stwierdzającej stopień zniszczenia wymienianej kostki
brukowej.
Dalej - wg informacji kier. referatu
Inwestycje Pana Stanisława Kosek – ma ta kostka być przeznaczona
na uzupełnienie uszkodzonych chodników.
- proszę o podanie miejsc gdzie były
wykonane uzupełnienia zniszczonych chodników, bądź ubytków w
chodnikach z materiałów wcześniej pozyskanych w drodze wymiany
kostki brukowej? Proszę o udostępnienie materiałów
potwierdzających takie czynności w przeszłości.
Proszę o odpowiedź na w/w pytania
drogą elektroniczną na adres:
Słyszałem od pewnego źródła że sama kostka na przystanku kosztowała prawie 180 tyś
OdpowiedzUsuńGdzie oni wynajdują te firmy do roboty ?
Koszt metra oscyluje w granicach 220 zł
Ile ten przystanek w końcu kosztuje i żeby było wesoło to już cieknie i przecieka - Gospodarskie oko ma nasz "klecha" - w końcu wie jak to się robi bo dom wybudował w niespełna 2 lata. Jestem ciekaw co ma z tego Stela że ta kostka tak sobie tam leży?
Jaki dziwny zbieg okoliczności że i działkę w Brodach zaraz po wygranych wyborach sobie kupił ?
Człowiek "orkiestra" - ktoś umie policzyc w ilu organizacjach,klubach,zarządach, prezesuje, członkuje itd.?
czy to prawda że działa w karitasie, PKS-sie, kółku cmentarnym prezesuje, przy przetargach w gminie,dogląda bezrobotnych/ciekawe ile to kosztuje/,prezes orkiestry,prezes zarządu nr.1 w Kalwarii, ...... ? Gdzie jeszcze ?
Juz po tych "imprezach" brak czasu na więcej ale ..... to człowiek wielki da radę - pracuje na twarz! Szkoda że razem z Burmistrzem w jednym szeregu stoi.