sobota, 21 czerwca 2014

C.D. Burmistrz wciąż ignoruje prawo i Mieszkańców.

Zgodnie z zapowiedzią, prezentujemy drugą część pytań skierowanych do Zbigniewa Stradomskiego przez jednego z Mieszkańców Gminy. Redakcja Cedron News dziękuję tym, którzy poprzez Facebook przesłali wiadomości z uwagami na temat żałosnych i nieodpowiedzialnych działań burmistrza. Będziemy konsekwentnie i systematycznie odnosić się do Państwa spostrzeżeń i publikować je na naszym blogu. Pierwsze co wszystkich uderzyło, to sam fakt łamania prawa i szukania sprawiedliwości aż w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Krakowie. Przedstawiony przykład w pełni obrazuje mechanizmy jakie wykorzystuje burmistrz i jego prawnicy do zatajania prawdy o swoich niekompetentnych działaniach. To dopiero czubek góry lodowej stanowiącej wielkie pasmo porażek i kompromitujących władzę starań, które mają charakter chałturzenia zamiast działania dla dobra społeczeństwa. I tym razem mamy nadzieję, że odniosą się Państwo do kolejnych zaprezentowanych poniżej prostych pytań skierowanych do burmistrza, na które nie udzielono odpowiedzi.




  1. Jak doszło do karygodnego błędu pana administracji w sprawie ruszenia budowy hali sportowej na działce powiatu wadowickiego?
  2. Dlaczego nie wyegzekwował pan kary w wysokości ok. 80.000 zł naliczonej wykonawcy hali sportowej w Kalwarii Zebrzydowskiej?
  3. Gmina zaciągnęła 3 miliony kredytu na bieżące potrzeby. Na co dokładnie zostały przeznaczone te środki i dlaczego była potrzeba zaciągnięcia kolejnego zobowiązania finansowego przez Gminę?
  4. Jakie tereny pod działalność gospodarczą i mieszkania planuje Pan pozyskać dla mieszkańców Gminy i jakie środki finansowe będą na ten cel przeznaczone?
  5. Jak zamierza Pan zachęcić turystów do liczniejszego odwiedzania naszej Gminy. Jak na razie tylko i wyłącznie dzięki działalności klasztoru są takie a nie inne wyniki frekwencji turystycznej, a Gmina do tej pory tylko biernie się przyglądała ich działaniom.
  6. Na parkingu przy klasztorze oo Bernardynów, Gmina Kalwaria Zebrzydowska uruchomiła punkt informacji turystycznej. Proszę wskazać ile osób zostało tam zatrudnionych od początku istnienia IT aż do chwili obecnej łącznie z umowami zlecenia i o dzieło, jakie jest ich łączne wynagrodzenie łącznie z umowami zlecenia i o dzieło, jakie były całkowite koszty uruchomienia tego punktu, ilu turystów odwiedziło IT od początku funkcjonowania do chwili obecnej z rozbiciem na poszczególne lata, jakie są koszty najmu bądź dzierżawy lokalu (miesięczne i roczne) oraz z kim takowe umowy zostały podpisane i na jaki okres + ksero wszystkich w/w umów?
  7. Dlaczego w bieżącym budżecie Gminy aż tyle środków finansowych przekazywanych jest na klasztor i wszystkie okoliczne parafie? Czy Gmina jest aż tak bogata że rozdaje nadwyżki finansowe czy też ma Pan jakieś inne racjonalne uzasadnienie tego stanu rzeczy?
  8. Jakie były koszty utrzymania lodowiska w Kalwarii Zebrzydowskiej w 2012 i 2013 roku i jakie pozycje wraz z kwotami ta suma obejmowała?
  9. Jak Pan zamierza ograniczyć spalanie śmieci przez mieszkańców a tym samym zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w naszej Gminie?
  10. Ile środków finansowych Gmina zamierza przeznaczyć w tym roku i kolejnych latach na szpital powiatowy i drogi powiatowe?
  11. W swoim sprawozdaniu pisze Pan: ”Przeprowadzone zostało postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza kwoty 14.000 euro, które przedmiotem było zlecenie przeprowadzenia audytu wewnętrznego w Gminie Kalwaria Zebrzydowska w 2013r. Wystosowano zapytania ofertowe do 3 firm, które przedstawiły oferty w ustalonym terminie. W wyniku analizy ofert wybrano najtańszą ofertę firmy Auditores, Audyt, Doradztwo Prawne i Gospodarcze z Wieliczki na kwotę brutto 24.944,40zł." Dlaczego wybrano tą ofertę i czy zarządzenie nr 287/2012 burmistrza zostało zrealizowane, jeśli tak to w jakim zakresie, a jeśli nie to dlaczego?
  12. Na stronie internetowej urzędu miasta były ogłoszenia o spektaklu "Dziady cz. II" . Napisano także że " projekt zrealizowany dzięki wsparciu burmistrza i CKST" !
    Czym wymienione instytucje nagle się tak zasłużyły dla powstania spektaklu ?!
    Czy pozwoliły na występ w sali widowiskowej? Czy nie kazały zapłacić za salę?
    Pytania jak najbardziej na miejscu ponieważ wykorzystywanie osiągnięć innych , to już jak widać norma w naszym urzędzie !
  13. W wynikach wyborów w 2010 r. było – Okręg nr 2 Kalwaria Zebrzydowska Robert Mikołajek -508 głosów, Marta Tokarska – 356 głosów, natomiast pani Marta Tokarska. 11 lutego 2013 r startowała w wyborach do rady osiedla nr 1 ! Jak to możliwe ,że jedna i ta sama osoba w ciągu krótkiego okresy czasu ,startuje w różnych wyborach ,w różnych okręgach wyborczych, gdy tymczasem wszyscy wiedzą, ze od lat mieszka na Błażkówce?
    To szereg pytań w tej sprawie, i najważniejsze czy Marta Tokarska straci mandat radnego , bo przecież nie reprezentuje już mieszkańców osiedla nr 2, czy poniesie konsekwencje swoich działań ?!
  14. Pod adresem: http://www.kalwaria-zebrzydowska.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=4367:kalwaryjska-siownia-na-wieym-powietrzu&catid=44:wydarzenia&Itemid=27 czytamy:
    „plac outdoor fitness kosztował 59.974,74 zł”. Pytanie, kto z niego obecnie korzysta, ile dni w roku , ze względu na deszcz ,śnieg , zimno, mieszkańcy będą na nim ćwiczyć? Czy ta inwestycja była poprzedzona jakimiś analizami potrzeb czy badaniem rynku czy też podjęto jak zwykle działania ad hoc?
  15. Wiele osób domaga się dodatkowego, wewnętrznego oświetlenia figury Jana Pawła II przed kościołem parafialnym w Kalwarii Zebrzydowskiej. Czy może Pan podjąć działania w tej kwestii i niewielkim kosztem tego dokonać?
  16. Przeniósł Pan siedzibę OASS do pomieszczeń Spółdzielni Kalwarianka zanim Radni się o tym fakcie dowiedzieli i podjęli stosowne działania prawne. Jaki jest miesięczny czynsz płacony za ten lokal, jaka jest jego wielkość, ile kosztowała adaptacja pomieszczeń na potrzeby OASS oraz jakimi przesłankami kierował się Pan wybierając dla tej instytucji gminnej dokładnie te biura i tę lokalizację?
  17. W jednym swoich pism dyrektor CKST pan Edward Szumara nadmienia, że zarządza „3 dużymi obiektami użyteczności publicznej”. Muszę się zgodzić z większością mieszkańców z którymi przez ostatnie 3 lata rozmawiałam, że Jego administrowanie tą instytucją stoi na bardzo niskim poziomie wydajności i efektywności, a do poprzednika mógłby się On zwrócić po właściwą naukę zarządzania, marketingu i ekonomii. Dlatego tym bardziej jestem zainteresowana Jego koncepcją funkcjonowania CKSiT którą On opracował i przedstawił w naborze na stanowisko dyrektora tejże instytucji, a do której ma Pan dostęp jako przełożony tejże osoby. Będę zobowiązana jeżeli udostępni Pan ją mojej osobie czy to w wersji papierowej czy też elektronicznej.
  18. Czy obecnie pobierana jest przez CKST jakakolwiek opłata za korzystanie z sali widowiskowej przez szkoły z terenu naszej gminy? Jeśli tak jest proszę o umotywowanie tej decyzji, bowiem kiedy dyrektorem nie był Pan Szumara takie rzeczy nie miały się prawa odbywać.
  19. Dlaczego sala widowiskowa została zamknięta i świeci pustkami? Czy jest to efekt pana hasła z kampanii wyborczej wdrożenia kultury przez duże k czy też jest to brakiem indolencji pana i dyrektora CKST do zarządzania?
  20. O ile wzrosła pozycja wynagrodzeń osobowych w Urzędzie Miasta w 2013 roku w stosunku do 2012 r., 2011 r. oraz 2010 r.?
  21. Wraz z doradcami, wiceburmistrzem i radcami prawnymi skutecznie uniemożliwił Pan mieszkańcom zabieranie głosu na sesjach Rady Miejskiej w sprawach dotyczących przyszłości naszej Gminy. W związku z tym faktem wielu z nich aby czegokolwiek dowiedzieć się przecież o jawnych działaniach instytucji państwowych musi kontaktować się z Panem pisemnie a i to przychodzi Panu z ogromnym trudem i robi Pan wielką łaskę jeżeli już odpowie na określone pismo. Tak też było w przypadku jednego z mieszkańców Kalwarii Zebrzydowskiej, który dopiero prawomocnym wyrokiem wyegzekwował prawnie na Panu udzielenie odpowiedzi na temat Pana zarobków brutto i netto. Czy w związku z powyższym wyrokiem odpisał Pan już temu mieszkańcowi i podał wysokość Pana zarobków i czy zwrócił mu już Pan zgodnie z zasądzonym wyrokiem koszty postępowania sądowego? Proszę także odpowiedzieć i mnie jakie ma Pan zarobki brutto i netto i z jakiego źródła zostały pokryte koszty tego procesu, które Sąd w Krakowie kazał Panu zwrócić temu mieszkańcowi?
  22. Przez wiele lat Zespół Szkół nr 1 w Kalwarii Zebrzydowskiej miał tylko jedną dyrektorkę i żadnego zastępcy. Obecnie oprócz nowej dyrektorki mamy jeszcze dwóch jej zastępców! Czy jako organ nadzorujący szkoły w Gminie i w dobie kryzysu zgadza się pan z decyzją Pani dyrektor, a jeśli tak proszę o uzasadnienie tej niezrozumiałej i bulwersującej wielu mieszkańców decyzji.
  23. Dlaczego podjął Pan decyzję o przeniesieniu kafejki internetowej z CKST do Biblioteki Publicznej?
  24. Ile środków finansowych wydano na promocje Gminy w 2012 oraz w 2013 roku? Co składało się na powyższe pozycje – proszę o wskazanie zakupionych i/lub wydanych materiałów promujących Gminę, kwot, ilości sztuk?
  25. W jaki sposób w/w materiały promujące Gminę zostały dystrybuowane – proszę o wskazanie jakie pozycje, za jaką kwotę i gdzie zostały sprzedane, rozdane lub/i przekazane odpłatnie i nieodpłatnie?
  26. Gdzie w/w materiały promujące Gminę można obejrzeć lub/i nabyć?
  27. Jak rozwija się współpraca z miastami partnerskimi Gminy – proszę wskazać jakie Gmina odniosła korzyści od 2011 roku?
  28. Z oświadczenia majątkowego dyrektorki biblioteki wynika, że jest to p.o. dyrektor . „Co mówi na ten temat prawo?”
    Dyrektora miejskiej biblioteki publicznej można zatrudnić z pominięciem procedury konkursowej, o ile biblioteka, której ma on szefować, nie znajduje się na liście samorządowych instytucji kultury, w których wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora następuje w drodze konkursu. Listę tę zawiera załącznik do rozporządzenia ministra kultury z 19 października 2004 r. Biblioteki publiczne są bowiem zaliczane do instytucji kultury. Ich działalność opiera się na przepisach ustawy z 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach. W sprawach nieuregulowanych w tej ustawie do bibliotek stosuje się odpowiednio przepisy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, czyli m.in. ustawy z 25 października 1991 r. Zgodnie z art. 15 ust. 1 tej ostatniej dyrektora instytucji kultury powołuje organizator na czas określony lub nieokreślony, po zasięgnięciu opinii właściwych związków zawodowych działających w tej instytucji (bibliotece) oraz stowarzyszeń zawodowych i twórczych. Odwołanie dyrektora ze stanowiska następuje w tym samym trybie. Z kolei zgodnie z treścią art. 16 ust. 1 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej kandydata na stanowisko dyrektora takiej instytucji można wyłonić w drodze konkursu. PODSTAWA PRAWNA:
    • Ustawa z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2001 r. nr 13, poz. 123 z późn. zm.)

    Problemy pojawiają się, gdy organizator powołuje p.o. dyrektora . Przytoczę tutaj opis podobnej do naszej sprawy:
    „Wojewoda lubelski w rozstrzygnięciu nadzorczym stwierdził nieważność zarządzenia burmistrza Kocka w sprawie powołania na czas określony Adama Ś. na stanowisko p.o. dyrektora Miejsko - Gminnej Biblioteki Publicznej w Kocku. Uznał, że zarządzenie nie miało podstawy prawnej, bo przepisy (art. 15 ust. 1 i art. 15 ust. 6) ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej przewidują jedynie możliwość powołania dyrektora instytucji kultury i jego zastępcy, nie zaś osób pełniących obowiązki dyrektora instytucji kultury. Burmistrz zarzucił w skardze przekroczenie przez wojewodę kompetencji nadzorczych, bo sprawa ma charakter cywilny, a nie administracyjny .
    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie nie podzielił tego poglądu i oddalił skargę. Wskazał, że ani przepisy ustawy o samorządzie gminnym, ani przepisy ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej nie mówią, w jakiej formie następuje powołanie i odwołanie dyrektora instytucji kulturalnej przez organizatora będącego jednostką samorządu terytorialnego. Dlatego należy zastosować analogię do art. 26a ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, w którym jest mowa o powoływaniu i odwoływaniu zastępcy wójta w drodze zarządzenia. Sąd zgodził się też z wojewodą, że burmistrz nie mógł powołać Adama Ś. na p. o. dyrektora biblioteki. Sprawa znalazła się później w NSA , ale dotyczyła już innego problemu.” Na podstawie w/w aktów prawnych oraz analogicznej sytuacji, która miała miejsce w Lublinie proszę o informacje dlaczego Pan złamał stosowne zapisy prawne zatrudniając p.o. dyrektora Biblioteki Publicznej w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz jak Pan zamierza uregulować ten stosunek pracy?
  29. Na poniższej stronie - http://www.krs-online.com.pl/przedsiebiorstwo-komunalne-eko-sp-z-o-o-krs-137771.html – jest informacja, że Pan Mirosław Nowak czyli osoba zatrudniona przez Pana w Urzędzie Miasta Kalwaria Zebrzydowska jest jednocześnie członkiem zarządu Spółki Eko! Jeżeli te informacje są prawdziwe to Pan Mirosław Nowak złamał:
    1. ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne. (Dz. U. z dnia 11 września 1997 r.) art. 2 p.6 , art 4 p.1, kara wg tej ustawy art 5.

    2. Ustawę o pracownikach samorządowych, Dz.U. z 2008 nr 223 poz. 1458 art 30.
    Jak Pan się ustosunkuje to tych faktów i co zamierza Pan zrobić z Pańskim pracownikiem Panem Mirosławem Nowakiem, który nielegalnie zajmuje stanowisko państwowe w Urzędzie Miasta Kalwaria Zebrzydowska i czy w związku z tym będą jakieś konsekwencje prawne tych zaniedbań?
  30. Pana kontakty interpersonalne z mieszkańcami Gminy są marne żeby nie powiedzieć żenujące. Ponadto umówienie się poprzez sekretariat na spotkanie z burmistrzem jest procedurą niespotykaną w innych instytucjach oraz nie praktykowaną przez Pana poprzednika. Kiedy po wielu dniach a nawet tygodniach dojdzie w końcu do spotkania petenta z burmistrzem ten zawsze przesiaduje w towarzystwie wiceburmistrz, jakby to miało usprawnić komunikację, a działa niestety przeciwnie. Dlaczego samodzielnie nie spotyka się Pan z mieszkańcami tylko w asyście doradców, prawników i innych osób? Czy wynika to z Pana nieprzygotowania do pełnienia roli burmistrza i braku podstawowej wiedzy o pracy samorządu gminnego czy też z obaw przed tym co wyborcy chcą Panu powiedzieć prosto w oczy, bo rolą w/w osób które towarzyszą Panu na każdym kroku nie jest przesiadywanie w gabinecie przy kawie, ale usprawnienie pracy urzędu który od czasu objęcia przez Pana stanowiska burmistrza jest instytucją niewydolną i nieprzyjazną mieszkańcom?
  31. Kiedy zostanie uruchomiony w Gminie darmowy internet czyli Pana sztandarowe hasło z kampanii wyborczej z 2010 roku?
  32. Czy powołał Pan Halinę Cimer na stanowisko Wiceburmistrza z naruszeniem poniższych aktów prawa?

    A. Zarządzenie Nr 1/2010 Burmistrza Miasta Kalwarii Zebrzydowskiej z dnia 06 grudnia 2010 roku

    B. Zarządzenie Burmistrza miasta Kalwarii nr 265/2010 z 22.02.2010 , w sprawie :
    Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Kalwarii Z., [ załącznik Regulamin Organizacyjny ], bo na dzień 06.12. 2010 ten akt prawny obowiązywał.

    C. statut Gminy.
    Analizując w/w regulamin odkryjemy ,że nie przewidywał on stanowiska Zastępcy Burmistrza w schemacie organizacyjnym urzędu . W zarządzeniu nr 1/2010 nowy Burmistrz nie dokonał zmian regulaminu [ zarządzenia nr 265/2010 ], tym samym nie utworzył takiego stanowiska, tak więc uważam że powołanie Zastępcy Burmistrza jest niezgodne z prawem, oraz statutem gminy par 52.
    I jeszcze jeden aspekt sprawy : statutu gminy , jasno precyzuje pojęcia „gmina” - wspólnota samorządowa mieszkańców- , urząd” - organ przy pomocy ,którego burmistrz wykonuje swoje zadania, natomiast Pan użył formuły: „Ustalam w Gminie Kalwaria Z. I Zastępcę Burmistrza”, co wg mojej wiedzy i oceny jest błędem. Analogiczną sytuację mieliśmy w naszej Radzie Miasta na początku kadencji. Statut gminy przewidywał 1-go wiceprzewodniczącego Rady, kluby w międzyczasie doszły do porozumienia, że ma być ich dwóch. Co zrobiła Rada Miasta? Otóż dokonała uchwałą zmian w statucie [ zapisała dwóch wiceprzewodniczących rady ], a dopiero po zarejestrowaniu zmiany w KRS-ie , dokonała wyboru drugiego wiceprzewodniczącego, i wszystko odbyło się zgodnie z prawem.
    [ co do samych zwrotów to: „Ustalam w Gminie Kalwaria Zebrzydowska I Zastępcę Burmistrza.” , oraz „Powołuję ... na stanowisku ZASTĘPCY BURMISTRZA ...” . Bo jeżeli „ustalił” Pan I Zastępcę , to nie może Pan powoływać Zastępcę ponieważ akt prawny musi być precyzyjny, a na dodatek : „ustalać” znaczy, stwierdzić coś po uprzednim zbadaniu, uczynić nie zmiennym, usztywnić, ].
    Sądzę że dokonał Pan powołania Haliny Cimer na stanowisko Wiceburmistrza łamiąc obowiązujące wówczas akty prawne ponieważ:
    1. nie dokonał Pan zmiany w Regulaminie Organizacyjnym urzędu , w zarządzeniu nr 265/2010 z 22.02.2010 r. ,tym samym nie utworzył stanowiska zastępcy burmistrza .
    2. powołał Pan z naruszeniem tego zarządzenia swojego zastępcę.
    Czy w związku z tymi faktami zamierza Pan unieważnić stanowisko Wiceburmistrza i tym samym wyegzekwuje Pan zwrot od Haliny Cimer nielegalnie pobranych publicznych środków finansowych za czas nielegalnie przepracowany na w/w stanowisku? Jakie konsekwencję prawne poniesie Pan za złamanie prawa?
  33. Przy ZS nr 3 w Przytkowicach wykonano na koszt gminy oczyszczalnie ścieków. Według dokumentacji przetargowej inwestycja miała się zamknąć kwotą 364.080,00 zł, ale jej całkowity koszt przekroczył 400.000 zł. Dlaczego aż tak wzrosły koszty wykonania tego zadania, co zostało zrobione w ramach tej inwestycji i czy instalacja oczyszczalni ścieków jest w jakikolwiek sposób powiązana z terenem albo interesami sąsiadującej ze szkoła parafii?
  34. Zgodnie z dokumentacją przetargową dostępną na stronie Urzędu Miasta Kalwaria Zebrzydowska, koszt rekultywacji wysypiska w Zebrzydowicach wyniósł ok. 2,5 mln zł. Jednak firma która była odpowiedzialna za jego realizacje upadła i potrzebny był kolejny przetarg aby dokończyć inwestycję. Jaki jest końcowy koszt rekultywacji tego wysypiska, kiedy przeprowadzono i na jaką sumę opiewa II przetarg?
  35. Czy w wyniku w/w zadania tj: rekultywacji wysypiska w Zebrzydowicach została uszkodzona melioracja i drenaż, jakie będą koszty dzierżawy terenu od zakonu Bonifratrów oraz którędy odprowadzana jest woda melioracyjna?
  36. Czy rekultywacja wysypiska w Zebrzydowicach została przeprowadzona niewłaściwie i dlatego na tej sesji konieczne jest zabezpieczenie aż 180.000 zł na naprawę powstałych szkód? Jeśli nie byłą to wina wykonawcy to dlaczego tego nie przewidziano na etapie planowania inwestycji oraz dlaczego nie wyegzekwowano od wykonawcy tego zadania warunków gwarancji i rękojmi jeśli była to jego wina? Kto odpowiada za cały ten bałagan?
  37. Czy źle wykonana rekultywacja wysypiska w Zebrzydowicach doprowadziła nie tylko do dodatkowych kosztów dla gminy, ale również do nieuzasadnionego przekazania Bonifratrom kilku hektarów gruntu po zaniżonej cenie rynkowej, celem wyeliminowania powstałych błędów i zadośćuczynienia Zakonnikom za powstałe szkody przy tej inwestycji?
  38. Na terenie gminy przy boisku orlika obok toru dla rowerów wykonano w ostatnim czasie boisko do siatkówki plażowej. Jaki był całkowity koszt tego zadania, jaka firma go wykonała, czy był jakiś przetarg na tą inwestycję, co dokładnie składało się na w/w zadanie
  39. Na jaką kwotę i komu ostatnio umorzono w naszej gminie podatki? Proszę o listę i sumy umorzeń od 2011 do 2014 roku?
  40. Dlaczego na stronie Urzędu Miasta w zakładce Biuletynu Informacji Publicznej nie ma bieżących informacji o działalności Zarządów Osiedli i Rad Sołeckich, szczególnie brak ich sprawozdań i uchwał? Kiedy ten stan prawny zamierza pan zmienić?



Uczciwy i kompetentny burmistrz starałby się w możliwe najkrótszy i prosty sposób udzielić wyjaśnień petentowi, nie angażując przy tym państwowego aparatu władzy przeciwko swoim wyborcom. Ale nie Zbigniew Stradomski, który wielokrotnie fatygował Mieszkańców Gminy do Sądu, Prokuratury czy Policję. Złe nawyki zostały wcielone przez niego wkrótce po objęciu gabinetu burmistrza i wiążą się prawdopodobnie z nominacją szefowej wadowickich struktur PIS na swojego zastępcę. Od tego momentu mamy okres ignorowania prawa i Mieszkańców, unikania oficjalnych spotkań, zastraszania i procesowania się z obywatelami, butą, arogancją i ogromną niekompetencją w zarządzaniu Gminą co skutkuje ogromnymi milionowymi długami, marnymi i wadliwe wykonanymi inwestycjami i potężnym rozrostem administracji i gabinetów Urzędu Miasta. Chowanie głowy w piasek, uciekanie z posiedzeń komisji i sesji Rady Miejskiej, procesowanie się z każdym kto ma odwagę powiedzieć „sprawdzam”, brak dialogu nawet nieformalnego ze społeczeństwem to sposób Zbigniewa Stradomskiego na pełnienie mandatu burmistrza za 155.000 zł rocznie, nie licząc Haliny Cimer za 117.000 zł rocznie oraz rzeszy osób zatrudnionych od czasu wygrania wyborów przez ten tandetny duet.

Pytania zadane przez Mieszkańca to zwykła troska o dobro naszej małej ojczyzny, a wszystkie odpowiedzi burmistrz ma pod nosem i wystarczy zaciągnąć do pracy tych niekompetentnych ludzi poupychanych przez władze na państwowych posadach i problem byłby rozwiązany. A tak znowu mamy tragikomedie w trzech aktach z poPISową rolą burmistrza i jego zastępcy. Nagroda „Złotej Maliny” gwarantowana. Z takimi umiejętnościami to już tylko na Wiejskiej czekają, a może nawet w Brukseli, ale najbardziej Mieszkańcy by się ucieszyli gdyby wrócił do swoich włości na kieleckie przedmieścia.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz