Procesy sądowe dla Zbigniewa
Stradomskiego stały się tak powszechne jak majowe deszcze.
Mieszkańcy Gminy starają się na wszelkie sposoby bronić swoich
praw przed obliczem Temidy, jednak burmistrz nic sobie z tych
wysiłków nie robi, a co gorsza pogrożą się i swoją
administrację z tygodnia na tydzień. Nie inaczej jest z
wyjaśnieniami udzielonymi właśnie przez władzę jednemu z
obywateli. Przy braku spotkań ludzie sami piszą pisma, chodzą na
sesję, organizują spotkania a burmistrz i tak nie odpowiada a w
najlepszym przypadku udziela takich wyjaśnień, aby z nich niewiele
wynikało dla petenta. Na jednym z takich pism do burmistrza znalazło
się aż 79 pytań związanych ze sprawami naszej małej ojczyzny. Na
32 pytania Zbigniew Stradomski starał odpowiedzieć się lakonicznie
i w sposób podkreślający jego negatywny stosunek do wyborców, ale
aż na 47 pytań burmistrz w ogóle nie udzielił informacji lub
ignorował Mieszkańca odsyłając go do różnych ustaw i
precedensów sądowych, byle tylko zamazać prawdziwy obraz rzeczy i
mieć podkładkę przed Sądem, że nie pozostawał bierny w swoich
czynnościach. Jego sposób działania jest już tak wyrafinowany, że
można nawet rzec, iż jest to bezczelna metoda na obejście prawa i
ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Czy tak ma wyglądać dialog władzy z
Mieszkańcami, zapowiadany przez Zbigniewa Stradomskiego w 2010 roku
podczas kampanii wyborczej? To karygodne i nieuczciwe zachowanie
burmistrza kolejny raz przedstawia jego prawdziwe oblicze i i brak
troski o dobro Gminy. Hasła szumnie wygłaszane przez niego w
Koronie przed jesiennymi wyborami przed 4 laty okazały się zwykłymi
kłamstwami i brakiem wiedzy Zbigniewa Stradomskiego o pracy
samorządu, który teraz podporządkowany jest polityce, różnym
układom i niekompetencji.
Prezentujemy dzisiaj I część pytań
zadanych burmistrzowi, a z czasem do niektórych z tych pytań i
„odpowiedzi burmistrza” odniesie się nasza redakcja. Jeżeli
dotrą do nas również informacje, że ktoś chce bardziej zgłębić
dany problem, prosimy o kontakt z nami. Chętnie też podzielimy się
ze wszystkimi swoimi spostrzeżeniami.
Zgodnie
z wyrokiem WSA w Krakowie z dnia ...... roku, sygn. Akt II
........ oraz wcześniejszym pismem jednego z mieszkańców Gminy
Kalwaria Zebrzydowska z dnia ...., proszę o
udzielenie odpowiedzi na następujące pytania, zgodnie z ustawą o
dostępie do informacji publicznej:
- Ilu pracowników łącznie zatrudnił Pan burmistrz od grudnia 2010 roku do chwili obecnej?
- Proszę o podanie liczby osób zatrudnionych osobno na umowę zlecenie i o dzieło, a osobno pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę z podaniem zajmowanych stanowisk?
- Jakie były koszty ponoszone w 2011, 2012, 2013 roku na wynagrodzenia i składki od nich naliczane? Bez umów zleceń oraz umów o dzieło?
- Jakie były koszty ponoszone w 2011, 2012, 2013 roku na wynagrodzenia i składki od nich naliczane wynikające z umów zleceń i o dzieło oraz proszę o podanie liczby takich umów z rozbiciem na poszczególne lata od 2010 do 2014?
- Jakie jest obecne wynagrodzenie brutto oraz netto wiceburmistrza? Ile nagród i premii oraz kiedy i za co przyznał Pan Pani Halinie Cimer od początku jej urzędowania do chwili obecnej? Proszę o konkretne kwoty i daty z rozpisaniem na poszczególne lata?
- Z oświadczenia majątkowego wiceburmistrz Haliny Cimer wynika, że jej wynagrodzenie brutto ze stosunku pracy z Urzędem Miasta Kalwaria Zebrzydowska za 2012 rok wyniosło 117.207,58 zł. Natomiast według informacji jakiej udzielił pan pisemnie jednemu z mieszkańców naszej gminy wynika że była to kwota rzędu 84.000 zł (7.000 zł brutto/m-c x 12 miesięcy = 84.000 zł!). Skąd takie rozbieżności w podaniu wynagrodzenia wiceburmistrz Haliny Cimer? Czy są to dane zaniżone, nie obejmują nagród i premii finansowych czy też celowa zaniżył i zataił Pan tę informację przed opinią publiczną? Proszę o stosowne wyjaśnienia w tej sprawie.
- Pytanie do pani wiceburmistrz Haliny Cimer. Jakie wykształcenie pani posiada obecnie, jakie szkoły, kursy i uczelnie pani skończyła? Proszę o wskazanie nazw uczelni oraz daty ich zakończenia?
- Czy pani Halina Cimer studiowała na jednym kierunku bądź jednej uczelni z panem Edwardem Szumarą, obecnie dyrektorem CKST w Kalwarii Zebrzydowskiej? Czy przez ten fakt wspólnego uczenia się razem jesteście Państwo znajomymi od wielu lat ?
- Proszę o podanie wysokości wynagrodzenia wszystkich kierowników tj. od sekretarza przez poszczególnych kierowników zajmujących się określonymi referatami, zgodnie z założeniami budżetowymi gminy Kalwaria Zebrzydowska na 2013 rok oraz analogicznie jak to wyglądało w 2010 roku, 2011 roku oraz 2012 roku?
- Ilu pracowników i z jakich miejscowości przyjął burmistrz Stradomski do pracy od chwili objęcia swojego stanowiska do dnia dzisiejszego? Proszę o podanie informacji ilu ich jest na umowy o etat oraz ilu na pozostałe umowy tj. zlecenia i o dzieło?
- Czy podczas swojego urzędowania burmistrz Stradomski zatrudnił w pracy kogoś z rodziny wiceburmistrz Haliny Cimer bądź kogoś z rodziny podległych pracowników? Czy takie osoby zostały zatrudnione bezpośrednio przez burmistrza Stradomskiego czy to w samym Urzędzie Miasta czy też pośrednio przez kierowników i dyrektorów w podległych gminie Kalwaria Zebrzydowska placówkach? Pytanie to związane jest z pojawiającym się zjawiskiem nepotyzmu w naszym samorządzie szczególnie w takich instytucjach jak Urząd Miasta, Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Kalwarii Zebrzydowskiej czy też w innych jednostkach podległych pod kalwaryjskie władze?
- W nawiązaniu do Pana pisma do jednego z mieszkańców naszej gminy z dnia 03 lipca 2013 roku, sygn. SR.1431.23.2013, uważa Pan że jego sugestia o nepotyzm jest bezdowodowym oskarżeniem burmistrza czy też dyrektorów i kierowników jednostek i może być uważane jako pomówienie w rozumieniu przepisów kodeksu karnego. Panie burmistrzu, przypominam panu że zgodnie z kodeksem karnym : "Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2." Jeżeli więc pan groził jednemu z naszych mieszkańców proszę wziąć pod uwagę w/w artykuł, natomiast z tego co mi przekazano obywatel ten z przyjemnością spotka się ponownie z panem przed obliczem Sądu, aby wyjaśnić te niepokojące wszystkich mieszkańców naszej gminy informacje i rozwiać zarazem jego jak i nas wszystkich wątpliwości natury prawnej i etycznej. Mam nadzieję, że nowe etaty w Urzędzie Miasta były incydentalne (np.: Nowak, Wieroński, Płaszczyca, Cimer), zatrudnienie siostrzeńca wiceburmistrz Haliny Cimer w Miejskim Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji w Kalwarii Zebrzydowskiej było przypadkowe, córka radnej Tokarskiej w utworzonej przez Urząd Miasta Informacji Turystycznej, dyrektor artystyczny Letnich Festiwali Muzycznych zatrudniony przez CKST a powiązany z rodziną wiceburmistrz, a inne jak w MOPS, CKST (dyrektor Szumara, Ewelina Baklarz będąca rodziną z jednym z pracowników Urzędu Miasta), OASS czy poszczególnych szkołach również okażą się losowe? Niemniej, z uwagi na powyższe proszę o ponowne przeanalizowanie swoich decyzji kadrowych w Urzędzie Miasta, natomiast w przypadku agend również może pan to sprawdzić żądając od swoich kierowników a jednocześnie podwładnych stosownych wyjaśnień? Sugeruję jednak zacząć od słownika wyrazu obcych i dokładnie sprawdzić znaczenie słowa”nepotyzm”. Sądzę, że to ułatwi panu prace w tym zakresie zanim ponownie zacznie pan grozić i oskarżać, co już stało się wizytówką pana kadencji.
- Ile osób jest obecnie w Radzie Młodzieży i w jakim składzie ona działa? Pytanie wynika z braku na ich stronie internetowej jakichkolwiek informacji o działalności tej organizacji od października 2012 roku!
- Gdzie obecnie zamieszkują osoby wyeksmitowane z domów przy ul. Bernardyńskiej w Kalwarii Zebrzydowskiej? Co Gmina zrobiła już dla tych rodzin, co obecnie robi i jakie są plany wobec tychże rodzin ?
- W ostatnim czasie wielu przedsiębiorców zmieniło swoje miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przenosząc ją do innych bardziej konkurencyjnych gmin naszego powiatu jak np.: do Zatora. W związku z powyższym jakie ma Pan pomysły i jakie podjął i podejmie działania, aby pomóc przedsiębiorcom z terenu Gminy Kalwaria Zebrzydowska?
- Ile środków finansowych wydano w 2012 oraz w 2013 roku na wydawanie „Informatora Urzędu Miasta”? Proszę wskazanie wszystkich pozycji składających się na wydawanie tego wydawnictwa wraz z kwotami?
- Kto obecnie pracuje w redakcji „Informatora Urzędu Miasta” i jakie wynagrodzenie z tego tytułu otrzymuje ze środków publicznych?
- Czy osoba pana Marcina Płaszczycy jest w jakikolwiek sposób związana z „Informatorem Urzędu Miasta”?
- Proszę o ksero umowy pana M. Płaszczycy na 2014 rok.
- W jakim charakterze zatrudniono w Urzędzie Miasta pana Wierońskiego? Proszę o kopie bieżącej umowy oraz umów z poprzednich lat.
- Czy może zająć się Pan sprawą wykonania oświetlenia ulicznego na ulicy 3 Maja – od Pana Pacuta w stronę cmentarza, szczególnie w okolicy działek wystawionych przez pana na sprzedaż tj. na ul. Sowińskiego od strony pana Widlarza, tym bardziej że lampy już tam istnieją? Jest to bardzo uczęszczany szlak szczególnie w dni wolne i wszelkie święta i aż się prosi aby wykonać tam taką instalację elektryczną, szczególnie że takie rozwiązanie zrobiono na ulicy Piaskowej, czyli w sąsiedztwie Pana domu, tylko nie wiedzieć komu ona ma służyć skoro nikt tam nie uczęszcza pieszo tak jak w przypadku ulicy prowadzącej do cmentarza!
- Czy w związku z ewentualnym wykonaniem oświetlenia drogi od ul. 3 Maja w kierunku cmentarza można jednocześnie wykonać utwardzenie nawierzchni (bądź w inny możliwy sposób zabezpieczyć tą drogę ) od Pana Goczała aż do cmentarza?
- Kiedy planuje Pan jakiekolwiek spotkanie np.: wzorem poprzednich lat w CKST z mieszkańcami Kalwarii Zebrzydowskiej? Dawno minął półmetek Pana kadencji, a mieszkańcy nie mieli jeszcze okazji, aby spotkać się z Panem osobiście i przedstawić swoje problemy i spostrzeżenia. O tym, że lekceważy Pan mieszkańców dobitnie wskazuje strona internetowa Urzędu Miasta na której czytamy że ostatnie sprawozdanie z takiego wydarzenia jest sporządzone na dzień 13.05.2013 roku. To skandal! Zgodnie ze Statutem Zarządów Osiedla § 5 pkt 3, Pan również może podjąć taką inicjatywę, liczę wiec że nabierze Pan odwagi i podejmie stosowne kroki.
- Akt powierzenia stanowiska Dyrektora Szkoły Podstawowej w Barwałdzie Górnym istotnie narusza przepis art. 36a ust. 5 ustawy z dnia z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Zgodnie z tym przepisem do czasu powierzenia stanowiska dyrektora zgodnie z ust. 2 lub 4 organ prowadzący może powierzyć pełnienie obowiązków dyrektora szkoły wicedyrektorowi , a w szkołach, w których nie ma wicedyrektora, nauczycielowi tej szkoły, jednak nie dłużej niż na okres 10 miesięcy. Wybrana na po. dyrektora szkoły osoba, w roku szkolnym 2011/2012 nie była nauczycielem tej szkoły! Bardzo ciekawa sprawa, a zarządzenie burmistrza :
http://www.wrotamalopolski.pl/NR/rdonlyres/B1400C6C-A813-4D60-98F5-061F90D98C3A/1020182/294.pdf, nadaje się w tym przypadku do kosza, ale rodzi też pewne skutki prawne, bowiem wszystkie decyzje podejmowane przez po. dyrektora w tym finansowe , są nieważne. Jak Pan się ustosunkuje do tych zapisów? - Remont hotelu Radwanita (obecnie „pawilon sportowy?!) został sfinansowany w większości ze środków unijnych pozyskanych na podstawie projektu opracowanego przez poprzedniego burmistrza i dyrektora CKST, które miało być też beneficjentem programu. Jaki był koszt wykonanego remontu i jak kształtuje się prognoza przychodów oraz kosztów generowanych od chwili oddaniu tego obiektu do użytkowania przez kolejnych 5 lat? Liczę, że jako pracodawca pana Szumary wyegzekwuje pan od niego stosowne wyjaśnienia.
- Jakie przychody z w/w obiektu uzyskano w 2011, 2012 oraz 2013 roku, a także ile osób w poszczególnych latach skorzystało z oferty noclegowej?
- W nawiązaniu do powyższego pytania proszę wskazać kto odpowiada za uzyskanie zaplanowanych przychodów z „pawilonu sportowego”, dyrektor CKST czy też zatrudniona przez niego osoba bez właściwych kompetencji, z wykształceniem tylko średnim, na czas nieokreślony i to z pensją na poziomie ok. 3.500 zł brutto? Pytanie to wynika z ostatniego sprawozdania CKST za I półrocze z którego wynika że na 2013 rok zaplanowano przychód z „pawilonu sportowego” na poziomie 80.000 zł, ale już na półmetku tej działalności uzyskano marny poziom 4.400 zł !? Czy tak się zatrudnia i tego wymaga w CKST czyli jednostce podległej bezpośrednio Panu i finansowanej z naszych podatków?
- Plan przebudowy pawilonu sportowego przygotowany przez poprzedniego dyrektora CKST zakładał ilość miejsc noclegowych na poziomie ok. 60. Jak to się stało że zredukowano ilość miejsc noclegowych do ok. 30 osób, kto jest odpowiedzialny z wprowadzenie takich nieodpowiedzialnych zmian, jaki był cel tego zabiegu?
- Kiedy wyremontowano drugi sektor trybun na obiekcie Kalwarianki, kto go wykonał i za jaką cenę?
- Według wieloletnich prognoz finansowych które przedstawił Pan też przed Regionalną Izbą Obrachunkową, deficyt w kolejnych latach ma sięgnąć poziomu 17 milionów złotych! Dlaczego aż tak duże zadłużenie planuje pan na kolejne lata skoro nie planowane są żadne inwestycje, remonty czy też wielkie zakupy czyli doposażenie?
- Na podstawie uchwały Składu Orzekającego RIO w sprawie zaopiniowania projektu uchwały budżetowej Gminy Kalwaria Zebrzydowska na 2013 rok, wynika że zaplanował Pan w budżecie na bieżący rok ponad 2 miliony złotych przychodu ze sprzedaży majątku. Poza faktem że RIO uznała ten fakt za wątpliwy do osiągnięcia, proszę wskazać co Pan planuje sprzedać z majątku Gminy, kiedy, w jaki sposób i za jaką minimalną kwotę – proszę o rozbicie tej sprzedaży na poszczególne pozycje z podaniem cen wywoławczych bądź minimalnych?
- Z tego samego dokumentu RIO wynika, że w roku 2012 zaplanował Pan przychód ze sprzedaży majątku Gminy na poziomie 1,3 miliona złotych. Niestety ku Pana planom nie udało osiągnąć się celu i nie uzyskano żadnego przychodu! Co Pan planował wówczas sprzedać kosztem Gminy i dlaczego tak źle zaplanowano budżet w tym rozdziale budżetowym?
- Jeśli Pan tak błędnie planuje budżet Gminy to czy nie obawia się Pan że w bieżącym roku również nie uzyska żadnych przychodów ze sprzedaży majątku Gminy i tym samym nie zrealizuje budżetu lub co gorsza zaciągnie Pan kolejny kredyt obciążający podatników wysokimi kosztami? Jak się Pan ustosunkuje do tych zagrożeń?
- Na podstawie uchwały Składu Orzekającego RIO w sprawie zaopiniowania projektu uchwały budżetowej Gminy Kalwaria Zebrzydowska na 2013 rok, wynika że zadłużenie Gminy wzrośnie z ponad 10 milionów złotych w 2012 roku do blisko 16,5 miliona złotych w bieżącym roku! Spowoduje Pan tym samym, że Gmina będzie miała deficyt na poziomie 7,7 miliona złotych już tylko przy jednej inwestycji tj. hali sportowej, zaplanowanej i zabezpieczonej jeszcze w poprzedniej kadencji przez poprzedniego burmistrza Augustyna Ormantego. Na plac targowy Radni nie wydali zgody, poza tym ma być on aż w 75-80 % sfinansowany ze środków unijnych, a na halę sportową zabezpieczono środki finansowe w budżecie jeszcze za poprzedniego burmistrza. Z uwagi na te fakty czyli wątpliwość budowy zadaszenia placu targowego jak i pozyskane środki zewnętrzne oraz środki finansowe na halę sportową objęte po poprzedniku, zasadne jest pytanie: dlaczego aż tak mocno bo na ponad 16 milionów złotych chce Pan zadłużyć Gminę i to na wiele lat, powodując tym samym zagrożenia sfinansowania pilniejszych zadań jak budowa kanalizacji czy remonty dróg , obwodnicy (BDI)?
- Z tego samego dokumentu RIO wynika, że planuje Pan w bieżącym roku podwyżki wynagrodzenia dla pracowników aż blisko o 1,2 miliona złotych ! Pomijając fakt, że taka podwyżka w dobie kryzysu ekonomicznego w kraju oraz kwestii moralnych jest nieuzasadniona ekonomicznie i etycznie, proszę wskazać komu i ile chce Pan dać podwyżki?
- Dlaczego do analizy związanych z symulacją kosztów odbioru śmieci wybrano tylko jedną ofertę firmy Arup i dlaczego koszt tej ekspertyzy był aż tak wysoki? Jeśli było przeprowadzone badanie rynku proszę o wskazanie innych ekspertyz.
- W związku z krytycznymi głosami mieszkańców na temat pracy dyrektora CKST, potwierdzonymi wynikami ankiety przeprowadzonej anonimowo na jednym z portali internetowych, proszę odpowiedzieć czy planuje Pan zmiany personalne na tym stanowisku, a jeśli tak to kiedy?
- „Wiadomości Kalwaryjskie” były obecne na naszym lokalnym rynku 20 lat! Po objęciu przez Pana funkcji burmistrza niestety ten uznany periodyk zniknął w atmosferze skandalu, a jego miejsce zajęła kompromitująca imitacja gazety wydawanej z publicznych pieniędzy przez Urząd Miasta. Czy nie może Pan podjąć inicjatywy aby przywrócić gazetę WK stałym czytelnikom, oszczędzając tym samych środki finansowe na jego wydawanie w porównaniu z biuletynem urzędowym jak i na zbędnym etacie drugiego pseudo informatyka zatrudnionego na umowę zlecenie?
- Jakie zadania wykonał w 2012 i 2013 roku gminny koordynator sportu i ile środków finansowych Gmina wydała na niego oraz na te zadania?
Gdyby burmistrz nie unikał Mieszkańców i nie chował się w swoich luksusowych gabinetach popijając kawę z ekspresu za 4.300 zł, wówczas nie dochodziłoby do takich kuriozalnych sytuacji z administracją publiczną. Skoro jednak ZbigniewStradomski ma jakieś obawy przed wyborcami i nie czuje się na siłach, aby pełnić swoje obowiązki, sugerujemy mu zakończenie tej farsy i zaoszczędzenie naszych podatków na jego kaprysy i fanaberie, bo tylko on i halina Cimer kosztują nas 250.000 zł rocznie! Ale czy w sytuacji gdy burmistrz jest tak mocno zadłużony na 450.000 zł (kredyt na 22 lata od 27 maja 2013 r.), co wynika z jego oświadczenia majątkowego, będzie skłonny do ustępstw dla dobra obywateli? Raczej mało prawdopodobne szczególnie, że nowy kredy na prawie pół miliona złotych burmistrz wziął niecały rok temu.
C.D.N.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz