czwartek, 5 czerwca 2014

Czy Dyrektor Centrum Kultury w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Burmistrz Stradomski złamali prawo?

Na poniżej stronie można znaleźć informację, iż Edward Szumara z Pilicy czyli obecny Dyrektor Centrum Kultury w Kalwarii Zebrzydowskiej wciąż prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą:



Jednakże zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym z dnia 08 marca 1990 roku,


art. 24h, pkt.3

Oświadczenie majątkowe wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) za rok poprzedni i jego korektą składają w dwóch egzemplarzach:
1) radny – przewodniczącemu rady gminy,
2) wójt, przewodniczący rady gminy – wojewodzie,
3) zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta – wójtowi.

Takie oświadczenia majątkowe złożył Dyrektor Centrum Kultury, ale nie zawierały one informacji o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, co jest zapisane w tym samym artykule w punkcie 5.

Pkt. 5

Do pierwszego oświadczenia majątkowego zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta są obowiązani dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli prowadzili ją przed dniem powołania lub zatrudnienia...


Z tych zapisów ustawy o samorządzie gminnym jasno wynika, ze taka osoba jak Edward Szumara powinni złożyć oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej do pierwszego oświadczenia majątkowego, czego nie dopełniono, łamiąc w/w ustawę. Burmistrz czyli osobą dokonująca sprawdzenia tegoż dokumentu również nie dopatrzył się tych uchybień. Co więcej zgodnie z pkt 9 tejże ustawy:

Pkt 9

W przypadku podejrzenia, że osoba składająca oświadczenie majątkowe podała w nim nieprawdę lub zataiła prawdę, podmiot dokonujący analizy oświadczenia występuje do dyrektora urzędu kontroli skarbowej właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie z wnioskiem o kontrolę jej oświadczenia majątkowego.

Zachodzi więc pytanie czy Burmistrz Stradomski nie wiedział o działalności gospodarczej swojego podwładnego czy celowo razem z nim zataili tą informację przed Urzędem Skarbowym?

Jeżeli tak było, to zgodnie z pkt. 24 k w/w ustawy:


Art. 24k.
1. Niezłożenie oświadczenia majątkowego mimo upływu dodatkowego terminu, o którym mowa w art. 24h ust. 5a przez:
...
3. Jeżeli sekretarz gminy, zastępca wójta, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta nie złożą w terminie oświadczenia majątkowego, właściwy organ odwołuje ich albo rozwiązuje z nimi umowę o pracę najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia.
4. Odwołanie i rozwiązanie umowy o pracę w trybie określonym w ust. 2 i 3 jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia na podstawie art. 52 § 1 pkt 1 Kodeksu pracy.


Art. 24l.
Podanie nieprawdy lub zatajenie prawdy w oświadczeniu majątkowym, powoduje odpowiedzialność na podstawie art. 233 § 1 Kodeksu karnego.


Mamy tutaj poważne wątpliwości czy w tej sytuacji nie doszło aby do złamania prawa i to zarówno przez Burmistrza Stradomskiego jak i Dyrektora CK Edwarda Szumarę? Dlaczego do tej pory nie wykryto tych błędów, co na to prawnicy i doradcy Burmistrza, czy o całej sytuacji wiedzieli Radni i poszczególne komisje a szczególnie Komisja Rewizyjna? Cóż, odpowiedzi będziemy poszukiwać dalej, a Państwo niech sami ocenią całą sytuację na spokojnie w domu, szczególnie przez pryzmat moralności i efektów ich pracy. Bo jeżeli nawet burmistrz nie wiedział o zatajeniu, to powinien jak najszybciej wyegzekwowanie od Dyrektora Szumary podanie się do dymisji i tym samym rozwiązać z nim umowę o pracę.
Niebawem przyjrzymy się bliżej samej pracy Dyrektora Centrum Kultury, jego koncepcji działalności tej instytucji przedstawionej w naborze na Dyrektora CK ogłoszonym przez Burmistrza Stradomskiego w 2011 roku, finansom placówki, etatom jak również najważniejszej sprawie czyli działalności programowej, która właściwe znikła po objęciu władzy przez Zbigniewa Stradomskiego idącego do wyborów z hasłem”stawiamy na kulturę przez duże k „.


1 komentarz:

  1. Hej Cedron! Dostaliśmy dzisiaj egzemplarz gazetki od listonosza! Dziękujemy, że jesteście, poświęcacie swój czas.

    OdpowiedzUsuń