CZY TO KOLEJNE MATACZENIE NOWEGO NIEUDOLNEGO WŁODARZA I JEGO KOLESI OD PROPAGANDY, PUDROWANIE „TRUPA” I NAZWANIE TEGO REMONTEM?
Ciekawe czasy nastały w urzędzie.
Nie dość, że rzucana jest informacja w mediach poza naszą gminą (brak informacji na oficjalnej stronie urzędu i w opłacanym przez gminę portalu - Kalwaria 24), to jeszcze te informacje mocno niedoszacowane.
Pamiętać trzeba, że poprzedni włodarz i Zespół Gminny, złożony z osób którym na sercu leży dobro tego zabytku wypracował pewien, etapowany na 3 lata harmonogram prac, który był konsultowany i zaakceptowany przez Konserwatora zabytków w Krakowie. Harmonogram uwzględniał nie tylko zalecenia konserwatora, ale także sugestie członków Zespołu Gminnego.
Prace ujęte w tym harmonogramie robót miały zabezpieczyć obiekt przed ewentualnym zawaleniem się i pozwolić by w nienaruszonym stanie dotrwał do czasu przystąpienia do kompleksowego remontu obiektu.
Nazwanie tych zlecanych przez obecnego burmistrza Tadeusza Stelę prac „remontem” to mocne nadużycie tego wyrazu.
Remont będzie kosztował znacznie więcej jak - 1 902 494,85 zł.
Pamiętajmy, żeby zacząć jakiekolwiek prace potrzebne jest zgromadzenie odpowiedniej dokumentacji – czy taka dokumentacja jest to dopiero się okaże – PYTAMY – nadal odpowiedzi brak.
Gmina zarządzana przez poprzednika wystąpiła o przygotowanie przez biuro projektowe w Toruniu, projektu remontu i zagospodarowania Pałacu. Ten projekt powinien już być w posiadaniu Urzędu – PYTAMY – odpowiedzi nadal brak.
Nie udzielił informacji burmistrz Tadeusz Stela - jakie są ostatnie zalecenia konserwatorskie – to jest bardzo kluczowe dla rozpoczęcia nie tylko remontu tego obiektu, ale też tych prac zabezpieczających obiekt przed ewentualnym zawaleniem się.
Ważne jest też to, że nasi Radni to chyba niestety „kompletna ciemna masa”. Nie patrzą kompleksowo tylko pilnują swojego czubka nosa, a nawet to im nie wychodzi. Przykładem jest niedopilnowanie inwestycji sal balonowych. Czy radni Kumor i Łuczak nie działali na rzecz inwestycji w swoich miejscowościach, a środki na powstanie tych sal prawdopodobnie burmistrz Tadeusz Stela już oddał do budżetu – mowa o 3 mln złotych?
Poprzedni burmistrz zabezpieczył w budżecie na rok 2023 środki w kwocie: 2 700 000 zł na prace wstępne, zabezpieczające budynek przed przystąpieniem do remontu kompleksowego.
Nasi „mądrzy” Radni Miejscy przerzucili swą decyzją te w/w środków na remont dróg, jednocześnie wydali polecenie burmistrzowi by szukał środków w programach zewnętrznych na cel zabezpieczenia budynku Pałacu i tym sposobem decyzją Radnych Miejskich prace w Pałacu poszły się „bujać” – jak dla mnie, czy to nie są Radni SZKODNIKI?
Burmistrz przystąpił do programu pozyskania środków i uzyskał dofinansowanie w kwocie ok 1 300 000 zł.
Zakładamy, że pozostałą kwotę potrzebną do tych prac retuszu budynku ok 700 000 zł burmistrz Tadeusz Stela uzupełni ze środków które pozostały po poprzedniku, a było tego ponad 3 mln zł (środki wole), kwoty te dają łącznie środki na „PUDROWANIE TRUPA” – niestety konieczne.
Najbardziej zastanawia fakt, że w ciągu niespełna 3 miesięcy bo do 30.11,2024 r Wykonawca, który jeszcze nie został wyłoniony z przetargu (ciągle jeszcze trwa ogłoszony przetarg Termin składania ofert/otwarcia ofert– 27.08.2024r ) na inwestycję oddać – to z cała pewnością będzie ciekawe doświadczenie inwestorskie.
n związania z ofertą 25.09.2024r.
No i mamy zaledwie 2 miesiące na realizację zadania – To powinien być wykonawca „PĘDZIWIATR”?
BĘDZIEMY ŚLEDZIĆ JAK TE PRACE POSTĘPUJĄ.
Poniżej prezentujemy pytania skierowane do nowego włodarza oraz ponowienie pytań na które ten unika odpowiedzi.
Kalwaria Zebrzydowska 20.08.2024 r.
WNIOSEK
O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
1. Proszę o udostępnienie skanu harmonogramu który został przygotowany zgodnie z zaleceniami konserwatora dotyczący wstępnego remontu pałacu w miejscowości Brody, który był etapowany na lata 2022 do 2024.
2. Proszę o przedstawienie zakresu robót w poszczególnych latach (2022-2024), oraz kosztów dla prac wykonanych w roku 2022, 2023 oraz 2024.
3. Proszę o skany umów z wykonawcami tych prac w latach 2022,2023 i 2024.
4. Ponawiam prośbę o udostępnienie ostatecznych zaleceń konserwatorskich dla remontu pałacu w Brodach.
5. Proszę o przedstawienie (skan) programu inwestorskiego zgodnie z umową jaką zawarł urząd z biurem projektowym z Torunia z uwzględnieniem rekomendacji konserwatorskich i sugestii Zespołu Gminnego.
Proszę o skan umowy z w/w biurem projektowym z Torunia, zawartą w celu opracowania dokumentacji wdrożenia procesu inwestorskiego remontu kompleksowego (zewnątrz i wewnątrz) pałacu w Brodach.
6. Proszę o podanie kosztów całkowitych remontu pałacu w Brodach, zgodnie z ostatecznym projektem (proszę o przesłanie skanu projektu).
7. Proszę o przesłanie skanu zezwolenia na wykonywanie w/w wszystkich 3 prac remontowo-budowlanych w pałacu w Brodach.
SPOSÓB I FORMA UDOSTĘPNIENIA INFORMACJI:
pliki komputerowe
PRZEKAZANIE INFORMACJI:
w formie elektronicznej
FORMA PRZEKAZANIA INFORMACJI:
Przesłanie informacji pocztą elektroniczną pod adres - przyrodnik1@gmail.com
od 1950 do 1990 zaklad dawał.prace zyski. zatrudnienieprzychód I każdy płacił podatki.konserwacja była bieżącą. i nie wystawiali łapy po. dotacje
OdpowiedzUsuńMajątek Skarbu Państwa